20080121

Idag började jag klockan 08.00 och slutar imorgon kl 10.00 dagen har varit helt okej trots att jag är sjuk. Men klockan är nu snart 19 och jag tror att jag somnar snart. Men pinar mig med att sjunga med min förkylning, grabben i rummet bredvid säger väl åt mig att vara tyst snart, tihi
Imorgon när jag slutar så ska jag hem, duscha och byta om åka tillbaka till jobbet och hänge med på en dagstur.
Kvällen tänker jag spendera på Gävle Bro med Da ones !
Ja, så ska jag börja kalla dom - da ones det dök bara upp i mitt huvud nu.
Det ska bli otroligt roligt, men vad har jag att förmedla ? :S jo 1 sak. jaja, bättre en sak än ingen sak alls.
Nu ska jag läsa dagens industri.


En liten eftertanke

Om jag vill lyckas med att föra en människa mot ett bestämt mål måste jag
först finna henne där hon är och börja just där.
Den som inte kan det lurar sig själv, när hon tror att hon kan andra.
För att hjälpa någon måste jag visserligen förstå mer än vad hon gör,
men först och främst förstå det hon förstår.
Om jag inte kan det så hjälper det inte att jag kan och vet mera.
Vill jag ändå visa hur mycket jag kan, så beror det på att jag är
fåfäng och högmodig och egentligen
vill bli beundrad av den andre istället för att hjälpa henne.
All äkta hjälpsamhet börjar med ödmjukhet inför den jag vill hjälpa och
därmed måste jag förstå att detta med att hjälpa inte är att vilja härska utan att vilja tjäna.
Kan jag inte detta så kan jag inte hjälpa någon.







Pussss










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0