20080109

Ska börja med att gratulera min papi på namnsdagen :) Grattis pappsi :)

ja, vad har hänt sen sist nu då. Jo ni skulle få veta vad som jag gjorde som jag är så stolt över mig själv för :)

jag skulle kolla runt på olika banker om jag möjligtvis kunde få lån till min plan här i vår, men jag gruvade mig för personligt möte så jag ringde min kära mor och frågade om man kunde maila till banken här i ockelbo. Nej, var svaret jag fick.. du måste gå dit eller ringa..hm tänkte jag, jag får väl ringa då för in där går jag inte. Det kan inte jag som är så feg, men jag gruvade mig hela dagen och gjordfe saker som inte tillhör min vardag. Men bara för att slippa undan på nå vis så gjorde jag det. Men när jag hade gjort slut på extra saker så åkte jag i bilen på väg hem och utan att tänka så svängde jag in på parkeringen vid banken och tog tag i mig själv och gick in. Jag fick inte prata med den jag ville prata med, men jag vände damens uppfattning om mig och t.o.m så jag frågade om räntor och sånt. :D det här kanske inte är nån big deal för er men för mig så var det häftigt hur jag för det första övervann min rädsla och att det slutade med att jag frågade ut banken och "ägde" dom kan man säga :) yeah, hur som helst så skulle det ta minst 1 vecka innan jag fick svar för dom hade så mycket att göra. Men serni, dagen efter ringer min telefon och det är såklart banken och jag har blivit lovad lån :) yes, yes, yes mina planer går som smort I like it !

Så var det med det :) Sen då, jo det blev nyår.. helt okej men tråkigt som alla andra år. Nästa år sitter jag i fjällen med mina närmaste eller hemma och myser. Julia och jag klarar oss bra härhemma, våra pengar har nog tagit slut förlängesen tror jag så vi lever på mina, jag ska räkna på det idag :) Inatt höll min lillasyster på elda upp huset, men jag fick samtidigt chansen att inse att jag skulle passa perfekt som brandman :D Det kanske jag ska satsa på när jag är ekonomiskt fri och gör vad jag vill om dagarna :P hihi och det är ungefär om exakt 5 år och 4 månader. I helgen är det 20 års fest som gäller, lilla nathalie blir stor. Grattis till uppkörningen gumman :) men för tillfället nu så jobbar jag dygn, har precis gått på så nu ska jag läsa dagens industri.. Började hemma imorse men hann inte klart :P Igår var jag hos frisören i 2 h och 45 min, gissa om jag hade ont i rumpan ? Och gissa om jag ser annorlunda ut ? jo, jag ser ut som vanligt med hårfärgen, lite ljusare men jag har hör och häpnad klippt lugg.. antingen så vänjer jag mig eller så trivs jag inte i det. Det återstår att se :) jaja, jag visste så mycket som jag skulle skriva men har glömt bort everything. Så vi hörs :)




Tjippen hej





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0